Ohessa pieni videonpätkä lamppuöljyllä toimivista paikallisista hinauskoneista.
lauantaina, heinäkuuta 16
Harjoituspäivä ohi
Joukoa lukuunottamatta kaikki pilottimme kävivät ilmassa lentämässä ainakin osan tehtävää. Ilma lämpeni noin +26 asteeseen pienen pohjoistuulen saattelemana. Pilviä ei Nitran päällä ollut mutta pohjoiseen pilviä muodostui. Ennusteen mukaan pohjat olisivat olleet 1700-2000 m MSL. Kuultavaksi jää piloteilta vielä, mikä oli totuus. KA ja CX tulivat jo laskuun. AK ja LK ilmoittelivat loppuliukukorkeuksia.
Illalla on joukkueenjohtajien kokous ja huomenna illalla avajaiset.
Illalla on joukkueenjohtajien kokous ja huomenna illalla avajaiset.
Hinaukset käyntiin
Hinaukset ovat käynnissä ja suuri osa koneista on gridissä. Vakio ja club luokan koneet mennee gridiin hinauksien jälkeen, Visa-Matti ja Harri ovat 20m jonon perällä odottamassa omaa hinausvuoroaan.
KA lähtö: 13:33, AK lähtö: 14:33, LK 14:38
Päivän tehtävä
Briefing alkoi lähes ajallaan klo 10. Päivän ohjelma on toistaiseksi sellainen että klo 12:00 on uusi briefing johon mennessä on tarjolla kaksi tehtävää eri luokille. Myös kartat saadaan painosta ulos tuohon mennessä ja jaettua asianomaisille.
Tämä päivä on hyvä harjoituspäivä katsoa kaikki rutiinit valmiiksi ennen varsinaista kilpailua. IGC tiedostot tulee lähettää kummastakin loggerista ja loggerit pitää olla konfiguroitu oikein. Pilotin ja koneen tiedot pitää löytyä IGC tiedoston sisältä. Tehtävän siirto loggeriinkaan ei ole välttämättä kaikilla ihan vielä selvä asia.
Hinaukset alkanee heti toisen brifingin jälkeen mikäli järjestelyt kentällä ovat siinä mallissa. Kelin odotetaan loppuvan tuossa kolmen aikaan (LT). Kuivaa keliä siihen asti vaikka jotain kumpiaisia näkyy pohjoisella pallonpuoliskolla.
Ensimmäinen virallinen harjoituspäivä
Tänään on sitten ensimmäinen virallinen harjoituspäivä. Briefing kutsukin on ilmestynyt web -sivulle eli klo 10:00 kisajärjestäjäkin pääsee harjoittelemaan rutiinejaan kuten myös kisapilotit.
Eilen alkoi myös tekninen tarkastus ja ensimmäisenä suomen joukkueesta oli Visa-Matti ja Harri koneensa kanssa. Tankit täyteen ja puntarille. Saivat tuohon uuteen Arcucseenkin mitattua kärkivälin ihan oikein eli 20 metriä :) Painotkin menivät keskustelun jälkeen siten että pilottien kanssa kokonaismassa tasan 750 kg. Tarkkaa on.
Kuvateksti: On se jännä se uusi kone. Vielä kun uskaltaisi lentää :) Uusi softaversio LX9000:een päivitetty.
Tänään lauantaina on tekninen tarkastus muilla paitsi Terolla joka vie koneensa huomenna sunnuntaina.
Tarkastukset ovat sujuneet ongelmitta kun paikalla ei ole ollut liikaa toimitsijoita, ei stewardeja kuin ei kilpailunjohtajaakaan :) Tänään sitten varmaan kaikki muuttuu kun nämäkin toimitsijat ovat rantautuneet kilpailupaikalle.
Eilen alkoi myös tekninen tarkastus ja ensimmäisenä suomen joukkueesta oli Visa-Matti ja Harri koneensa kanssa. Tankit täyteen ja puntarille. Saivat tuohon uuteen Arcucseenkin mitattua kärkivälin ihan oikein eli 20 metriä :) Painotkin menivät keskustelun jälkeen siten että pilottien kanssa kokonaismassa tasan 750 kg. Tarkkaa on.

Tänään lauantaina on tekninen tarkastus muilla paitsi Terolla joka vie koneensa huomenna sunnuntaina.
Tarkastukset ovat sujuneet ongelmitta kun paikalla ei ole ollut liikaa toimitsijoita, ei stewardeja kuin ei kilpailunjohtajaakaan :) Tänään sitten varmaan kaikki muuttuu kun nämäkin toimitsijat ovat rantautuneet kilpailupaikalle.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)